Er wordt echt in oplossingen gedacht

Er wordt echt in oplossingen gedacht

thyssenkrupp Materials
Veilig werken
Geplaatst op 11-02-2021 door Wilco

Al ruim drie jaar keuren onze keurmeesters bij thyssenkrupp. Om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, doen we dit op locatie. We spraken Incompany trainer Willem en Maintenance Coördinator Rob. Met beiden hun eigen expertise weten ze precies wat belangrijk is bij het gebruik van hijsmiddelen en hijsgereedschappen. Willem en Rob doen graag een boekje open over de samenwerking tussen thyssenkrupp en Mitari.

thyssenkrupp AG is een bedrijf met wereldwijd meer dan 106.000 medewerkers. De organisatie is een grote speler op de markt van staal, rvs en aluminium. Het hoofdkantoor thyssenkrupp Materials Nederland is gevestigd in Veghel, waar we Willem en Rob spraken. Willem zorgt voor de juiste werkwijze van personeel door te trainen en opleidingen te geven over veilig werken. Daar horen instructies bij over hoe je bijvoorbeeld werkt met kranen, hijsgereedschappen en heftrucks. “Omdat ik zo dicht bij de medewerkers sta, kan ik goed zien wat er nodig is”, vertelt Willem. Daarom is hij ook voor een groot deel verantwoordelijk voor de middelen en gereedschappen die gebruikt worden.


Mitari Online

Vroeger werkte thyssenkrupp samen met een ander bedrijf in de hijs- en hefwereld, maar dat verliep niet altijd soepel, vertelt Willem. “Door de goede service, snelle levering en scherpe prijzen zijn we de samenwerking met Mitari aangegaan. De nazorg is voor ons erg belangrijk, niet alleen het keuren, maar ook vervanging als iets niet meer bruikbaar is, en Mitari Online voor de documentatie van de keuringen. Eerder moest ik alles in een map proppen. Dat we de documentatie nu digitaal en altijd up-to-date hebben, is voor ons echt een uitkomst. Alles onder één dak met één aanspreekpunt als het nodig is.”

“Er wordt echt in oplossingen gedacht.”


Samenwerking

Wanneer thyssenkrupp een vraag heeft, wordt er vaak een appje gestuurd of gebeld, dat is net zo makkelijk. Korte lijntjes, daar houden ze van. Als het gaat om een complexe vraag, dan wordt er een afspraak ingepland om een zo goed mogelijke oplossing te bedenken voor de hijs- of hefuitdaging. De vraag komt altijd vanuit het werkveld. Gedurende de fysieke arbeidstrainingen komt weleens een vraag naar voren naar hulpmiddelen, omdat tillen dan te zwaar is. Zo is er enkele jaren terug ook een kraan geïnstalleerd. “De service en het contact met Mitari is erg goed. Er wordt echt in oplossingen gedacht. De adviseur hoort het verhaal aan en komt met een passend advies. Op die manier hoeven we daar geen energie en tijd in te stoppen. Snel, kort en goed!”


Toekomst

Als het aan Rob en Willem ligt, dan is de samenwerking niet van korte duur. De keurmeesters van Mitari die bij thyssenkrupp keuren, komen vaker terug. Dat is prettig volgens hun, want dan hoeft een keurmeester niet telkens opnieuw geïnstrueerd te worden. Rob vertelt: “We zijn niet van de kortlopende samenwerkingen. Als het goed zit, dan kijken we graag verder wat we kunnen doen. De band tussen thyssenkrupp en Mitari is zo ontstaan omdat we steeds beter weten wat we aan elkaar hebben. Het is niet in scène gezet dat de catalogus hier op mijn bureau ligt. We zien dat afspraken worden nagekomen en dat alles goed geregeld wordt.”  

Er wordt echt in oplossingen gedacht
Er wordt echt in oplossingen gedacht
Er wordt echt in oplossingen gedacht

Keuren op locatie

Zijn je hijs- en hefmiddelen onmisbaar op de werkvloer? 
Een deskundige keurmeester komt bij je op locatie keuren met het mobiele keuringsstation. Neem voor advies contact met ons op.

 
🍪 Cookie instellingen
Deze website gebruikt cookies om je de beste gebruikservaring te bieden.